Seinäkiipeilyn alkeiskurssi

Kurssivaatimukset

Tämä kurssi on tarkoitettu aloittelijoille. Etukäteistietoja tai omia välineitä ei tarvita.

Kurssin kuvaus

Kurssi on tarkoitettu ensimmäiseksi kurssiksi harrastusta aloittavalle. Kurssilla käydään läpi perusasiat kuten valjaat, sulkurenkaat, kengät ja varmistuslaitteet sekä niiden turvallinen ja oikea käyttö. Myös yleisiä vaaratilanteita käydään läpi sekä opetellaan niiden välttäminen ja ennakointi. Lisäksi käydään läpi kiipeilyä harrastuksena yleisesti.
Kurssin tavoitteena on, että kurssin käynyt henkilö pystyy itsenäisesti kiipeämään sisäseinillä yläköydellä, hallitsee varmistamisen ja tuntee yleisimmin käytetyt varusteet sekä saa käsityksen harrastuksen monipuolisuudesta ja eri tavoista harrastaa.

Muuta huomioitavaa

Kurssi pidetään Puolivälinkankaan nuorisotalolla. Kurssi kestää noin 4 – 5 tuntia, joten varatkaa mukaan pientä syötävää. Kaikki kiipeilyssä tarvittavat välineet saat seuralta, joten et tarvitse muuta kuin t-paidan ja verkkarit/shortsit. Mikäli sinulla on omia välineitä, voit tietysti käyttää niitä.

Kurssille ilmoittautuminen

Kurssin hinta on 60 €, jäsenille 30 €.

Vaikka kurssipäivää ei ole päätetty, ilmoittaudu kuitenkin tiedotuslistalle ja saat tiedotteet sähköpostiisi, kun kurssia ollaan järjestämässä.

TODO: lisää ilmoittautumisformi.